Coaching binnen bedrijven
Roxane Ister
Een job neemt een groot deel van onze tijd in beslag. Een gevoel van voldoening en welzijn in ons werk is iets waar velen van ons vandaag de dag naar op zoek zijn. Het leidt bovendien naar onze inzet, motivatie en productiviteit op het werk. Goed gekwalificeerd zijn en over de juiste vaardigheden beschikken is niet altijd voldoende.
Tijdens mijn coachingsessies leg ik vooral de nadruk op het "zijn", de attitude, de levenshouding, en minder op het "doen of de "knowhow". De werknemer is in de eerste plaats een mens, die er behoefte aan heeft om zich te gedragen en met anderen om te gaan op een authentieke manier. Tijdens de sessies komen medewerkers meer te weten over zichzelf. Deze zelfkennis helpt hen hun doelen te bereiken en zich professioneel te ontwikkelen.
Welke zijn de meest voorkomende thematieken tijdens coachingsessies? Beter of assertiever leren communiceren, meer impact hebben, een plaats vinden in een nieuw team, omgaan met stress en emoties, groeien in een rol als leider, medewerkers aansturen, stakeholders management, interpersoonlijke relaties verbeteren, enz.